torsdag 8. oktober 2009

t-i-m-e-o-u-t-?

Det var ikke til å unngå.....
Etter nesten ett halvt år med sysaker, stoff og kaos i halve huset,
måtte jeg ta en time-out fra alt og få unna en skikkelig opprydding.
Rot suger energi og vi er mange som bor her!
Jeg er superheldig som har ett eget rom innenfor kjøkkenet.
Disse 10 kvadratmetrene brukte vi som soverom da vi først flyttet inn,
som kjøkken da vi pusset opp kjøkkenet,
som tv-stue da vi pusset opp stuene
og frem til nå har det vært data, hobby og syrom,- men mest et roterom!
Nå har det meste av garnet mitt og hobbysakene flyttet ned i kjelleren,
dataen får selvfølgelig bli,
og jeg har prøvd å lage meg ett ordentlig arbeidsrom
med plass til alt av stoff, tilbehør og alle maskinene!
T.o.m. strikkemaskinen skal få stå fremme.
-
Og for ikke å glemme: her er stof2000-bunken fra høstferien i Danmark!

Noe stoff som fleece og velour må fremdeles lagres i et skap i kjelleren, og klippingen må fremdeles gjøres på spisestue-bordet,

men det er såååå deilig å ha samlet det meste på ett rom!

.... da var det bare opprydding i resten av huset igjen.....

-

18 kommentarer:

Vingesus og Julebrus sa...

WOW!! Kom meg inn hit via dubedåre sin side, og inn hit skal jeg flere ganger. Så utolig mye fint du har laget.
Og FOR et arbeidsrom! Ønsker meg noe lignende en gang i fremtiden.

Velurkjolene dine var kjempesøte. Likte spesielt godt den med øyenstikkeren.

Ha en fin kveld!!

Kaja sa...

Jättefint arbetsrum. Jag kommer snart att få TVÅ nya arbetsrum, men de ligger i källaren så det kommer att bli MÖRKT. Nu fick jag lite bra inspiration!

Barbros lille atelier sa...

Dumpet bare over bloggen din ved en tilfeldighet. For et fantastisk arbeidsrom! Jeg er grønn av misunnelse...Sånn vil jeg også ha! Dette må jeg jo bare vise til min mann. Lykke til med det flotte arbeidsrommet!

Dr. Gill sa...

For et fantastisk rom! Det må gi deg masse inspirasjon! Ser at du også har sansen for gamle bokser :)

Hannelt sa...

For et herlig og inspirerende rom:)

Merete sa...

Milde himmel - så flink du har vært! Det var kjempelekkert. Klem

duBedåre sa...

WOW, for et imponerende og inspirerende rom!! Det må da være en drøm å gå inn dit og vente på at nye prosjekter skal danne seg i hodet?

Litt misunnelig, og litt dårlig samvittighet for hvor vanvittig rotete mitt syrom er... For jeg er faktisk så heldig å ha et sådant, men det er IKKE presentabelt for bilder i bloggen... Om noen timers rydding kanskje?

Astrid Hemsydd sa...

Må bare si WOW!! Et sånt rom ønsker jeg meg også! Helt utrolig fint.

SiriR sa...

Åh, her var det ryddig og oversiktlig! For et rom du har:) Lekkert!!

elin sa...

du allverden for et fantastisk deilig rom du har fått deg!!!!en hver syglads drøm...............mitt er altfor lite,men holder på med flytteplaner til et større rom!!!!Jeg kunne flyttet rett inn i di systue iallefall!!!!!!!!!deilig medgod plass og oversikt!!!!!bloggen din bugner foressten over av lekre saker!!!legger deg til lista mi!!!

annesand sa...

Må bare føye meg inn i rekken av WOWer! Og nå ble jeg inspirert til å få system på rotet mitt altså! Så lekkert og så inspirrende det må være! Gleder meg til å se masse nye fargerike, lekne, lekre kreasjoner herifra!

Monica sa...

ojojojojoj, IKKE misunnelig på syrommet da....:) Du er så helig som har en så flott plass!! :)

Jeg har en utfordring i bloggen min foresten, om du vil bli med. :)

::Moia sa...

Jeg sier også bare WOOOOOOW, det får man virkelig si, jeg lurer rett og slett om du kunne komme en tur innom meg, trenger litt ryddehjelp ser jeg;) Så utrolig deilig å få orden i sysakene, det er jo slik at når man har det slik som hos deg så øker kreativiteten, jeg synes selv at jeg rydder hele tiden men for hvert prosjekt blir jo mye dratt frem og ting flyter seg ikke tilbake av seg selv, desverre. Nå ble jeg virkelig inspirert, det er bare tiden som ikke strekker til...
Ha en fortsatt kreativ lørdag:)

EllenSand sa...

Nå ble jeg veldig misunnelig.For et syrom! :)

Siena sa...

For et flott hobbyværelse! Må være inspirerende å oppholde seg i et så ryddig og fargerikt rom! (har ikke hobbyrom selv, ørlite misunnelig på dette ja...)

CosiFanTutta sa...

WOW!! Me want :o)
Jeg har garn over hele huset, i en ledig skaphylle der, en kiste her, og ofte have sofaen full.... Drømmerom, og sååå ryddig!

HegeT sa...

Guriland............for et kjempeflott hobbyrom du har!!!!!!!!!!!
Ble bare litt missunnelig nå kjenner jeg....
Og for et system....Kjekt med ting som syntes, men som alikavell har sin faste plass.....
Må nok inn på "roterommet" mitt å se om jeg kan om-møblere litt jeg også....


hilsen fra
HegeT

Tante Mie sa...

Oj oj oj FOR et fint arbeidsrom!!

Nå ble jeg rett og slett veldig sjalu! hehe. Drømmer om et sånt rom jeg. Har jo butikken, men her hjemme er det ikke noe fast systed, bare veldig overfylt av stoffer og maskiner overalt (f.eks. under barnesenger)..

Lykke til videre!